ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
(ΗΜΕΡΗΣΙΟ & ΕΣΠΕΡΙΝΟ) ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021
Για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας στο ΓΕΛ (Ημερήσιο και Εσπερινό) λαμβάνονται
υπόψη τα ισχύοντα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών (ΑΠΣ Αγγλικής: ΥΑ
8212/Γ2/07-02-2002, ΦΕΚ Β΄/131, ΑΠΣ Γαλλικής: ΥΑ 2896/Γ2/16-08-2000, ΦΕΚ Β΄/1082, ΑΠΣ
Γερμανικής: ΠΔ 262/1997, ΦΕΚ Α΄/189), τα αντίστοιχα εγχειρίδια/φάκελοι υλικού, καθώς και
άλλες πηγές σχετικού εγκεκριμένου εκπαιδευτικού υλικού.
Συγκεκριμένα, ο/η εκπαιδευτικός
καλείται:
(α) να λάβει υπόψη τα ΑΠΣ της Αγγλικής, της Γαλλικής και της Γερμανικής γλώσσας του
Γενικού Λυκείου (καθώς και το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών Ξένων Γλωσσών για την
υποχρεωτική εκπαίδευση - ΕΠΣ-ξγ), το επίπεδο γλωσσομάθειας των
μαθητών/μαθητριών του και τις μαθησιακές τους ανάγκες. Σε κάθε περίπτωση, κατά
τη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας πρέπει να δίνεται έμφαση στην
επικοινωνιακή προσέγγιση, στη λειτουργική χρήση της γλώσσας και στην κοινωνικοπολιτισμική της διάσταση,
(β) να εμπλουτίσει το περιεχόμενο της διδασκαλίας του/της και με διδακτικό υλικό που
θα παραγάγει ο/η ίδιος/ίδια, λαμβάνοντας υπόψη και τα παραδείγματα που
εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ξένων
γλωσσών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών
(https://www.iep.edu.gr/moodle/login/index.php),
(γ) να προσαρμόσει και να εμπλουτίσει τις δραστηριότητες του διδακτικού του υλικού,
αξιοποιώντας και το ψηφιακό υλικό που είναι διαθέσιμο στο ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ
(http://photodentro.edu.gr/) και στην πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ
(http://aesop.iep.edu.gr/)
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Για τη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας στα ημερήσια και εσπερινά ΓΕΛ διανέμονται οι
Φάκελοι Υλικού:
- Αγγλικά Γενικού Λυκείου 1 για την Α΄ ΓΕΛ
- Αγγλικά Γενικού Λυκείου 2 για τη Β΄ και Γ΄ ΓΕΛ
- Αγγλικά Γενικού Λυκείου 1 (Ενότητες 2-8)
- Β΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ: Αγγλικά Γενικού Λυκείου 2 (Ενότητες 1-5)
- Γ΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ: Αγγλικά Γενικού Λυκείου 2 (Ενότητες 6-9)
Κατά τη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας πρέπει να δίνεται έμφαση στην
επικοινωνιακή προσέγγιση, στη λειτουργική χρήση της γλώσσας και στην κοινωνικοπολιτισμική της διάσταση, λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο γλωσσομάθειας των
μαθητών/μαθητριών, τις μαθησιακές τους ανάγκες, καθώς και τις γνώσεις και
επικοινωνιακές δεξιότητες που απέκτησαν στην προηγούμενη βαθμίδα ή τάξη.
Για τον σκοπό
αυτό ενδείκνυται και η αξιοποίηση άλλων πηγών διδακτικού υλικού, όπως:
- το ψηφιακό υλικό που εκπονήθηκε στο πλαίσιο της Δράσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών1 (https://www.iep.edu.gr/moodle/login/index.php),
- το ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ (http://photodentro.edu.gr/) και η πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ (http://aesop.iep.edu.gr/), καθώς και
- άλλου κατάλληλου εκπαιδευτικό υλικό από το διαδίκτυο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου