Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022

11η Περίοδος επιμόρφωσης ΕΑΝ (Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο)

                                                      

                                                   


                                                      11η Περίοδος επιμόρφωσης ΕΑΝ

 

(Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο)

Από την Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου και ώρα 13.00 μέχρι την Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου, 2022 και ώρα 13.00 θα ανοίξει ξανά το μητρώο του ΙΕΠ για την υποβολή αίτησης συμμετοχής στην εξ αποστάσεως ασύγχρονη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ΠΕ06 & ΠΕ60 που δεν εγγράφηκαν στις προηγούμενες περιόδους (νέες τοποθετήσεις κ.λπ.).

                  Η εγγραφή γίνεται μέσω της ιστοσελίδας του Ι.Ε.Π. (https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/login.php ) ακολουθώντας την αναγραφόμενη στην                         ιστοσελίδα                              σχετική             διαδικασία.

    Οι εκπαιδευτικοί που θα υποβάλουν την αίτησή τους εμπρόθεσμα και πληρούν τις προϋποθέσεις (έχουν δηλαδή δηλωθεί στο myschool από το σχολείο τους), θα μπορούν από την Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου, 2022 και ώρα 13.00 να συνδεθούν στην πλατφόρμα moodle (https://elearning.iep.edu.gr/study/enrol/index.php?id=511) για να ξεκινήσουν την επιμόρφωσή                    τους, συνολικής                            διάρκειας 24                            ωρών.

         Η    σύνδεση     στην     πλατφόρμα     γίνεται     με προσωπικούς     κωδικούς     taxis.

  Η βεβαίωση θα είναι διαθέσιμη μέσω του μητρώου του ΙΕΠ μετά την ολοκλήρωση των δύο φάσεων και Β).

  Για   τους    εκπαιδευτικούς    που    τοποθετούνται    για    πρώτη    φορά    σε νηπιαγωγεία, επισημαίνουμε τα εξής:

Κατά τις πρώτες δύο εβδομάδες, οι εκπαιδευτικοί δεν ξεκινούν δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα, αλλά παρακολουθούν το πρόγραμμα της τάξης κατά τις διδακτικές ώρες που έχουν αναλάβει, με σκοπό την απαιτούμενη σταδιακή εξοικείωση των μαθητών και μαθητριών αλλά και των ίδιων με το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου.

  Κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής, οι εκπαιδευτικοί ΠΕ06 συνεργάζονται με τη Διεύθυνση του Νηπιαγωγείου και τις/τους νηπιαγωγούς ώστε α) να μελετήσουν τον προγραμματισμό του Νηπιαγωγείου και της τάξης, β) να εξοικειωθούν με τα διαθέσιμα μέσα και υλικά του Νηπιαγωγείου, γ) να παρατηρήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία στην τάξη και δ) να γνωρίσουν τις οικογένειες των μαθητών και μαθητριών. Οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται επίσης μεταξύ τους για το σχεδιασμό και την οργάνωση των δημιουργικών δραστηριοτήτων στα αγγλικά αναπτύσσοντας εκπαιδευτικά σενάρια, τα οποία θα αξιοποιήσουν όταν θα ξεκινήσουν οι δραστηριότητες στα αγγλικά.

  Μετά την παρέλευση των δύο πρώτων εβδομάδων (4 διδακτικών ωρών), οι εκπαιδευτικοί ΠΕ06 μπορούν να ξεκινήσουν την εφαρμογή των δραστηριοτήτων αφού συμβουλευτούν το εκπαιδευτικό υλικό και τα σενάρια που είναι διαθέσιμα στην Εκπαιδευτική Πύλη του ΕΑΝ (ean.auth.gr), ώστε να τα αξιοποιήσουν σε συνεργασία με τον/τη Νηπιαγωγό. Σε καμία περίπτωση, δεν μπορεί να διατεθεί ή να χρησιμοποιηθεί έντυπο εκπαιδευτικό υλικό στην αγγλική γλώσσα (εγχειρίδια κ.λπ.) εκτός βιβλίων λογοτεχνίας για παιδιά (ιστορίες, παραμύθια κ.λπ.). Τονίζεται ότι η έμφαση δίνεται στον προφορικό λόγο και δεν αναμένεται από τα παιδιά γραφή και ανάγνωση στην αγγλική γλώσσα.

Για         ερωτήματα        σχετικά,        μπορείτε         να         απευθύνεστε        στο helpdesk του ΙΕΠ: https://www.iep.edu.gr/helpdesk/open.php?topicId=50

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επιμόρφωση ΕΑΝ, δείτε το Δελτίο Τύπου στις Ανακοινώσεις του ΙΕΠ: http://iep.edu.gr/el/deltia-typou-genika/11

Ύλη και Οδηγίες για τη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών ως μάθημα Γενικής Παιδείας και ως μάθημα Τομέα και Ειδικότητας των ΕΠΑ.Λ. σχ. έτους 2022-2023



ΑΓΓΛΙΚΑ Γενικής Παιδείας
 

ΥΛΗ

Για τη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας στα ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ διανέμονται τα βιβλία:

Α΄ τάξη:     «ΓΕΝΙΚΑ ΑΓΓΛΙΚΑ Α΄ ΤΑΞΗ 1ου ΚΥΚΛΟΥ» (ΠΑΡΛΑΠΑΝΗ Π. ΣΑΡΑΝΤΟΥΛΑ, ΤΣΙΟΥΡΗ Π. ΕΥΑΝΘΙΑ)

Β΄ τάξη:      «ΓΕΝΙΚΑ ΑΓΓΛΙΚΑ Β΄ και Γ΄ ΕΠΑ. Λ. Γενικής Παιδείας» (ΠΑΡΛΑΠΑΝΗ Π. ΣΑΡΑΝΤΟΥΛΑ, ΤΣΙΟΥΡΗ Π. ΕΥΑΝΘΙΑ)


Γ΄ τάξη:       «ΓΕΝΙΚΑ ΑΓΓΛΙΚΑ Β΄ και Γ΄ ΕΠΑ.Λ. Γενικής Παιδείας» (ΠΑΡΛΑΠΑΝΗ Π. ΣΑΡΑΝΤΟΥΛΑ, ΤΣΙΟΥΡΗ Π. ΕΥΑΝΘΙΑ)

 

ΔΙΔΑΚΤΕΑ-ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

§  Α΄ τάξη: ΕΠΑΛ: «ΓΕΝΙΚΑ ΑΓΓΛΙΚΑ Α΄ ΤΑΞΗ 1ου ΚΥΚΛΟΥ» (Ενότητες 1, 2, 3, 4, 6, 7)

 

ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ

§  Β΄ τάξη: «ΓΕΝΙΚΑ ΑΓΓΛΙΚΑ Β΄ και Γ΄ ΕΠΑ.Λ. Γενικής Παιδείας» ( ή συνέχιση από το βιβλίο της Α΄ τάξης, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού, εφόσον αυτό δεν ολοκληρώθηκε)

§  Γ΄ τάξη: «ΓΕΝΙΚΑ ΑΓΓΛΙΚΑ Β΄ και Γ΄ ΕΠΑ.Λ. Γενικής Παιδείας» (συνέχιση από το σημείο της ύλης που ολοκληρώθηκε στη Β΄ τάξη)

 

. ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Οι μαθητές και μαθήτριες θα πρέπει να ενημερώνονται για την αναγκαιότητα διατήρησης των διδακτικών βιβλίων, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν και σε επόμενο έτος.

Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να οργανώσουν το μάθημά τους με βάση τα όσα προβλέπονται στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, λαμβάνοντας υπόψη το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς (ΚΕΠΑ) που προσδιορίζει την επικοινωνιακή και γλωσσική επάρκεια του ομιλητή για το συγκεκριμένο επίπεδο γλωσσομάθειας, και αξιοποιώντας το διδακτικό υλικό ως εργαλείο, μεταξύ άλλων διδακτικών μέσων που χρησιμοποιούν, για να επιτύχουν τους γενικούς και ειδικούς διδακτικούς στόχους.

Λαμβάνοντας υπόψη την ενδεχόμενη ανομοιογένεια στο επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών/-τριών, προτείνεται οι εκπαιδευτικοί να προσαρμόζουν την ύλη και τη διδασκαλία τους στο επίπεδο των μαθητών/- τριών τους αξιοποιώντας στον μέγιστο βαθμό τις γνώσεις και επικοινωνιακές δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές/μαθήτριες στην προηγούμενη τάξη, καθώς και τις τεχνικές διαφοροποιημένης ή/και εξατομικευμένης διδασκαλίας. Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας, πρέπει να δίνεται έμφαση στην επικοινωνιακή προσέγγιση, στη λειτουργική χρήση της γλώσσας και στην κοινωνικοπολιτισμική της διάσταση.

 

 ΑΓΓΛΙΚΑ Τομέα/Ειδικότητας


H διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας ως μάθημα Τομέα/Ειδικότητας εστιάζει στην ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων καθώς και στη βιωματική μάθηση μέσω εμπειριών είτε σε καταστάσεις προσομοίωσης εργασιακών συνθηκών είτε σε πραγματικές συνθήκες, εργαστηριακού τύπου. Επιπλέον, κρίνεται σκόπιμο η διδασκαλία να στηρίζεται στην επικοινωνιακή προσέγγιση, σύμφωνα με την οποία οι μαθητές/μαθήτριες καλούνται να χρησιμοποιούν τις γνώσεις τους προκειμένου να επικοινωνήσουν για κοινωνικούς, επαγγελματικούς και προσωπικούς λόγους. Οι εκπαιδευτικοί, κατά συνέπεια, καλούνται να διαμορφώσουν την ύλη που θα διδάξουν, ανάλογα με τις γνωστικές και γλωσσικές ανάγκες των μαθητών/μαθητριών τους και να οργανώσουν το μάθημά τους με βάση τα όσα προβλέπονται στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. Σε αυτό το πλαίσιο αξιοποιούν το διδακτικό υλικό που έχουν στη διάθεσή τους, εμπλουτίζοντάς το ανάλογα, ώστε να επιτύχουν τους γενικούς και ειδικούς διδακτικούς στόχους του μαθήματος. Η διάγνωση των αναγκών των μαθητών και μαθητριών μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο εργαλείο, ώστε ο/η εκπαιδευτικός να διατυπώσει τους στόχους του, να επιλέξει και να οργανώσει το υλικό, τις μαθησιακές εμπειρίες και τον τρόπο αξιολόγησης.


Ειδικότερα, κατά τον σχεδιασμό του μαθήματος, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να μεριμνούν, ώστε οι προτεινόμενες δραστηριότητες να:

α) ανταποκρίνονται στο γνωστικό επίπεδο, στα ηλικιακά ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών/μαθητριών,

β) ποικίλουν, ως προς το είδος (π.χ. συμπλήρωση κενού, σύγκριση πληροφοριών, σχηματοποίηση λόγου σε πίνακα κ.τ.λ.), ως προς τον ρόλο που καλείται να αναλάβει ο μαθητής/η μαθήτρια (ατομική εργασία, εργασία ανά ζεύγη, ομαδική εργασία) και ως προς τον σκοπό (εκμάθηση γλωσσικού φαινομένου ή αξιολόγηση γνώσεων ή συμμετοχή σε καθαρά επικοινωνιακή δραστηριότητα),

γ) παρέχουν τη δυνατότητα για σύνθετη ατομική ή ομαδική εργασία, π.χ. προετοιμασία για τη συναρμολόγηση ενός μηχανήματος βάσει γραπτών οδηγιών, διεύρυνση γνώσεων, και σύνδεση γνώσεων με την πραγματική ζωή,

δ) παρέχουν στους μαθητές/στις μαθήτριες τη δυνατότητα αυτοαξιολόγησης, ώστε να μπορούν να επέμβουν διαμορφωτικά στη διαδικασία της μάθησης,

ε) κινητοποιούν τους μαθητές/τις μαθήτριες για τη λειτουργική χρήση της ξένης γλώσσας στις επαγγελματικές επικοινωνιακές περιστάσεις που άπτονται του τομέα ειδικότητάς τους.

 

Σημειώνεται ότι η χρήση αυθεντικών κειμένων –προσαρμοσμένων ή μη– αποτελεί ιδιαίτερα αποτελεσματική μέθοδο στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας, και ιδιαίτερα στη διδασκαλία της για ειδικούς  σκοπούς (ESP), καθώς διευκολύνει την έκθεση των μαθητών/μαθητριών σε επικοινωνιακές περιστάσεις σχετικές με τον επαγγελματικό τους τομέα. Δεδομένου ότι συχνά τα αυθεντικά κείμενα παρουσιάζουν δυσκολία ως προς το επίπεδο της γλώσσας, προτείνεται οι δραστηριότητες να ανταποκρίνονται στις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/μαθητριών και να διαφοροποιούνται όπου κρίνεται σκόπιμο.  Για παράδειγμα, πριν από την ανάγνωση του κειμένου, ο/η εκπαιδευτικός προτείνεται να προετοιμάζει τους μαθητές και τις μαθήτριες κατάλληλα ώστε να μειωθεί ο βαθμός δυσκολίας κατανόησης των κειμένων, μέσα από τη χρήση κατάλληλα διαμορφωμένων ερωτήσεων, την παρουσίαση του λεξιλογίου που απαιτείται για την κατανόησή του ή και συζήτηση σχετικά με το θέμα του κειμένου στη μητρική τους γλώσσα (pre-reading tasks).


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ