Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2019

Παιδική ατομική διγλωσσία και γλωσσικές βιογραφίες: μια ποιοτική προσέγγιση

Παιδική ατομική διγλωσσία και γλωσσικές βιογραφίες: μια ποιοτική προσέγγιση

Ουρανία Σαρρή

PhD Languages and Social Sciences
Aston University, Birmingham U.K.

Περίληψη
H πιθανότητα ότι η γλώσσα μπορεί να προκαλέσει εμπόδια στον πολιτισμικά και γλωσσικά διαφορετικό μαθητή κατά την επιδίωξη της πλήρους και αποτελεσματικής συμμετοχής του σε εκπαιδευτικές ευκαιρίες αποτελεί μια σκληρή πραγματικότητα στις παγκοσμιοποιημένες κοινωνίες. Το άρθρο πραγματεύεται τις επιπτώσεις της επαφής μεταξύ της αλβανικής και της ελληνικής γλώσσας στο γλωσσικό ρεπερτόριο των δίγλωσσων Αλβανών παιδιών, στο πλαίσιο της μετανάστευσης και εστιάζοντας στην παιδική ατομική διγλωσσία. Συγκεκριμένα, ασχολείται με τα στοιχεία που προκύπτουν από τα ευρήματα που βασίζονται στις γλωσσικές βιογραφίες των συμμετεχόντων σε σχέση με τις γλωσσικές τους επιλογές και τη χρήση των γλωσσών τους. Το άρθρο καταλήγει σε συμπεράσματα και εισηγήσεις για την πληρέστερη κατανόηση των θεμάτων που σχετίζονται με την ατομική διγλωσσία, ώστε να μετριαστούν τα πιθανά εμπόδια κατά την ένταξη των γλωσσικά/πολιτισμικά διαφορετικών μαθητών στην κοινωνία υποδοχής.

Λέξεις-Κλειδιά: ατομική διγλωσσία, γλωσσική μετατόπιση, γλωσσικές βιογραφίες
Citation details:
Σαρρή, Ο. (2019) Παιδική ατομική διγλωσσία και γλωσσικές βιογραφίες: Μια ποιοτική προσέγγιση, Νέος Παιδαγωγός, Τ.15, σελ. 397-404, (ISSN 2241-6781 )
READ FULL ARTICLE: http://neospaidagogos.online/files/15_Teyxos_Neou_Paidagogou_Noemvrios_2019.pdf