Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019
Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019
Οδηγίες για τη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στη Γ΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020
Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 13/04-04-
2019 του Δ.Σ, 3η Ανακοινοποίηση 24-05-2019) σάς αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες
για τη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών (μαθημάτων επιλογής) στη Γ΄ τάξη Ημερήσιου
Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020.
Η διαμόρφωση των οδηγιών που δίδονται κάθε χρόνο για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας στο Γενικό Λύκειο (Ημερήσιο και Εσπερινό) βασίζεται στα ισχύοντα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών στο ΓΕΛ (ΑΠΣ Αγγλικής: ΥΑ 8212/Γ2/07-02- 2002, ΦΕΚ Β΄/131, ΑΠΣ Γαλλικής: ΥΑ 2896/Γ2/16-08-2000, ΦΕΚ Β΄/1082, ΑΠΣ Γερμανικής: ΠΔ 262/1997, ΦΕΚ Α΄/189), λαμβάνοντας υπόψη και τα ισχύοντα εγχειρίδια για τη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στο ΓΕΛ, καθώς και άλλες πηγές σχετικού εγκεκριμένου εκπαιδευτικού υλικού.
Ειδικότερα για τη διδασκαλία του μαθήματος της ξένης γλώσσας στη Γ΄ τάξη του ημερήσιου Γενικού Λυκείου και δεδομένου ότι η διδακτέα ύλη επιλέγεται και προσδιορίζεται από τον/την εκπαιδευτικό με βάση τα επίπεδα γλωσσομάθειας των μαθητών/μαθητριών, ο/η εκπαιδευτικός καλείται :
(α) να λάβει υπόψη τα ισχύοντα ΑΠΣ της Αγγλικής, της Γαλλικής και της Γερμανικής γλώσσας του Γενικού Λυκείου, καθώς και το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών Ξένων Γλωσσών για την υποχρεωτική εκπαίδευση (ΕΠΣ-ΞΓ), σε μία προσπάθεια σύνδεσης με τη διδασκαλία και μάθηση της ξένης γλώσσας στις προηγούμενες τάξεις,
(β) να λάβει υπόψη το επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών/μαθητριών του/της, καθώς και τα κοινωνικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά και τις μαθησιακές τους ανάγκες. Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας είναι αναγκαίο να δίδεται έμφαση στην επικοινωνιακή και λειτουργική χρήση της γλώσσας λαμβάνοντας υπόψη την κοινωνικο-πολιτισμική της διάσταση,
(γ) να αξιοποιήσει τα ισχύοντα εγχειρίδια για τη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στη Γ΄ ΓΕΛ,
(δ) να εμπλουτίσει το περιεχόμενο της διδασκαλίας του/της και με εκπαιδευτικό υλικό που θα παραγάγει ο/η ίδιος/ίδια, λαμβάνοντας υπόψη και τα παραδείγματα που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών για την υποχρεωτική εκπαίδευση (https://www.iep.edu.gr/moodle/login/index.php),
(ε) να αξιοποιήσει εκπαιδευτικό υλικό που διατίθεται ελεύθερα στο διαδίκτυο, όπως π.χ. στο ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ (http://photodentro.edu.gr/) και στην πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ, (http://aesop.iep.edu.gr/) ή/και από άλλες πηγές που διαθέτουν παιδαγωγικά κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό.
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
Η διαμόρφωση των οδηγιών που δίδονται κάθε χρόνο για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας στο Γενικό Λύκειο (Ημερήσιο και Εσπερινό) βασίζεται στα ισχύοντα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών στο ΓΕΛ (ΑΠΣ Αγγλικής: ΥΑ 8212/Γ2/07-02- 2002, ΦΕΚ Β΄/131, ΑΠΣ Γαλλικής: ΥΑ 2896/Γ2/16-08-2000, ΦΕΚ Β΄/1082, ΑΠΣ Γερμανικής: ΠΔ 262/1997, ΦΕΚ Α΄/189), λαμβάνοντας υπόψη και τα ισχύοντα εγχειρίδια για τη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στο ΓΕΛ, καθώς και άλλες πηγές σχετικού εγκεκριμένου εκπαιδευτικού υλικού.
Ειδικότερα για τη διδασκαλία του μαθήματος της ξένης γλώσσας στη Γ΄ τάξη του ημερήσιου Γενικού Λυκείου και δεδομένου ότι η διδακτέα ύλη επιλέγεται και προσδιορίζεται από τον/την εκπαιδευτικό με βάση τα επίπεδα γλωσσομάθειας των μαθητών/μαθητριών, ο/η εκπαιδευτικός καλείται :
(α) να λάβει υπόψη τα ισχύοντα ΑΠΣ της Αγγλικής, της Γαλλικής και της Γερμανικής γλώσσας του Γενικού Λυκείου, καθώς και το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών Ξένων Γλωσσών για την υποχρεωτική εκπαίδευση (ΕΠΣ-ΞΓ), σε μία προσπάθεια σύνδεσης με τη διδασκαλία και μάθηση της ξένης γλώσσας στις προηγούμενες τάξεις,
(β) να λάβει υπόψη το επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών/μαθητριών του/της, καθώς και τα κοινωνικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά και τις μαθησιακές τους ανάγκες. Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας είναι αναγκαίο να δίδεται έμφαση στην επικοινωνιακή και λειτουργική χρήση της γλώσσας λαμβάνοντας υπόψη την κοινωνικο-πολιτισμική της διάσταση,
(γ) να αξιοποιήσει τα ισχύοντα εγχειρίδια για τη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στη Γ΄ ΓΕΛ,
(δ) να εμπλουτίσει το περιεχόμενο της διδασκαλίας του/της και με εκπαιδευτικό υλικό που θα παραγάγει ο/η ίδιος/ίδια, λαμβάνοντας υπόψη και τα παραδείγματα που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών για την υποχρεωτική εκπαίδευση (https://www.iep.edu.gr/moodle/login/index.php),
(ε) να αξιοποιήσει εκπαιδευτικό υλικό που διατίθεται ελεύθερα στο διαδίκτυο, όπως π.χ. στο ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ (http://photodentro.edu.gr/) και στην πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ, (http://aesop.iep.edu.gr/) ή/και από άλλες πηγές που διαθέτουν παιδαγωγικά κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό.
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
Οδηγίες για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών της Α' και Β' Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020
Ι. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στο ΓΕΛ προτείνονται και διανέμονται:
Ο Φάκελος Υλικού: Αγγλικά Γενικού Λυκείου 1 για την Α΄ ΓΕΛ
Ο Φάκελος Υλικού: Αγγλικά Γενικού Λυκείου 2 για τη Β΄ ΓΕΛ
Οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους ανάλογα, λαμβάνοντας υπόψη το πλαίσιο της μαθησιακής περίστασης - τους μαθητές και τις μαθήτριες με τα ιδιαίτερα μαθησιακά και κοινωνικά χαρακτηριστικά τους, το σχολείο, το κοινωνικό περιβάλλον-, και να καθορίσουν τον τρόπο αξιοποίησης του διαθέσιμου εκπαιδευτικού υλικού:
επιλέγοντας τα μαθησιακά αντικείμενα ανάλογα με τις εκάστοτε διδακτικές ανάγκες
εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο της διδασκαλίας μέσω της αξιοποίησης: o του ψηφιακού υλικού που εκπονήθηκε στο πλαίσιο της Δράσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών1 (https://www.iep.edu.gr/moodle/login/index.php),
o στο ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ (http://photodentro.edu.gr/) και στην πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ (http://aesop.iep.edu.gr/), καθώς και o άλλου κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού από το διαδίκτυο. Σημείωση: Οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου του σχ. έτους 2019-20 θα πρέπει να κρατήσουν το Φάκελο Υλικού: Αγγλικά Γενικού Λυκείου 2 για να το χρησιμοποιήσουν και στη Γ΄ Λυκείου για το σχολ. έτος 2020-2021.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
Για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στο ΓΕΛ προτείνονται και διανέμονται:
Ο Φάκελος Υλικού: Αγγλικά Γενικού Λυκείου 1 για την Α΄ ΓΕΛ
Ο Φάκελος Υλικού: Αγγλικά Γενικού Λυκείου 2 για τη Β΄ ΓΕΛ
Οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους ανάλογα, λαμβάνοντας υπόψη το πλαίσιο της μαθησιακής περίστασης - τους μαθητές και τις μαθήτριες με τα ιδιαίτερα μαθησιακά και κοινωνικά χαρακτηριστικά τους, το σχολείο, το κοινωνικό περιβάλλον-, και να καθορίσουν τον τρόπο αξιοποίησης του διαθέσιμου εκπαιδευτικού υλικού:
επιλέγοντας τα μαθησιακά αντικείμενα ανάλογα με τις εκάστοτε διδακτικές ανάγκες
εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο της διδασκαλίας μέσω της αξιοποίησης: o του ψηφιακού υλικού που εκπονήθηκε στο πλαίσιο της Δράσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών1 (https://www.iep.edu.gr/moodle/login/index.php),
o στο ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ (http://photodentro.edu.gr/) και στην πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ (http://aesop.iep.edu.gr/), καθώς και o άλλου κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού από το διαδίκτυο. Σημείωση: Οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου του σχ. έτους 2019-20 θα πρέπει να κρατήσουν το Φάκελο Υλικού: Αγγλικά Γενικού Λυκείου 2 για να το χρησιμοποιήσουν και στη Γ΄ Λυκείου για το σχολ. έτος 2020-2021.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)