Σάββατο 31 Αυγούστου 2019
Πέμπτη 29 Αυγούστου 2019
Τρίτη 27 Αυγούστου 2019
Xαρακτηρισμός, κλάδοι και τρόπος εξέτασης των διδασκομένων μαθημάτων
«Τροποποίηση της με αρ. πρωτ. 71388/Δ2/08-05-2019 Υ.Α. (Β΄ 1674) ως προς τον χαρακτηρισμό, τους κλάδους και τον τρόπο εξέτασης των διδασκομένων μαθημάτων»
Δείτε στην σελ. 12 (άρθρο 5 παρ. ΙΑ) τί ισχύει για τις Ξένες Γλώσσες:
ΙΑ. Ξένες Γλώσσες
1. Στις Α΄ και Β΄ τάξεις Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου η εξέταση των ξένων γλωσσών περιλαμβάνει θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας. Τα θέματα τωνεξετάσεων ορίζονται ως εξής:
Θέμα 1.
Κατανόηση γραπτού λόγου
Δίδεται στους μαθητές διδαγμένο κείμενο (α) 180-350 λέξεων για τα Αγγλικά και (β) 150-180 λέξεων για
τα Γαλλικά και Γερμανικά, το οποίο συνοδεύεται από μία δοκιμασία με δέκα (10) ερωτήματα που αποσκοπούν στον έλεγχο σφαιρικής κατανόησης ή/και (β) κατανόησης επιμέρους μηνυμάτων/πληροφοριών του κειμένου (σύνολο 30%).
Θέμα 2α. Λεξικογραμματική
Δίδεται μία (1) δοκιμασία που αποσκοπεί στον έλεγχο λεξιλογικής ικανότητας με 10 επιμέρους ερωτήματα
για την Αγγλική και 5 για την Γαλλική και τη Γερμανική.Πρόκειται για ερωτήματα συμπλήρωσης (σύνολο 20%).
Θέμα 2β. Λεξικογραμματική
Δίδεται μία (1) δοκιμασία που αποσκοπεί στον έλεγχο γραμματικής ικανότητας με 10 επιμέρους ερωτήματα για την Αγγλική και 5 για την Γαλλική και τη Γερμανική.
Πρόκειται για ερωτήματα επιλογής (σύνολο 20%).
Θέμα 3. Παραγωγή γραπτού λόγου
Οι μαθητές καλούνται να γράψουν ένα κείμενο, έκτασης 120-150 λέξεων στην Αγγλική και 80-120 λέξεων
στη Γαλλική και Γερμανική, σύμφωνα με πληροφορίες,παροτρύνσεις, ή/και οδηγίες που παρέχονται στην ξένη γλώσσα και οι οποίες ορίζουν με σαφήνεια το συγκειμενικό πλαίσιο της παραγωγής του (δηλαδή ποιος γράφει σε ποιον και για ποιον σκοπό) (σύνολο 30%).
2. Η εξέταση των ξένων γλωσσών στη Γ΄ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου συνίσταται στα εξής:
α) Δίνεται στους μαθητές διδαγμένο κείμενο 150-180λέξεων και τέσσερις ερωτήσεις κατανόησής του. Κάθεερώτηση μπορεί να αναλύεται σε περισσότερα υποερωτήματα.
β) Δίνονται τέσσερις (4) παρατηρήσεις γραμματικοσυντακτικών φαινομένων, μέσα από το κείμενο. Κάθε
παρατήρηση μπορεί να έχει δύο (2) ως τέσσερα (4) ερωτήματα.
γ) Ο μαθητής καλείται να παραγάγει γραπτό λόγο (καθοδηγούμενο ή ελεύθερο) 120-150 λέξεων.
Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 35% στις ερωτήσεις της κατηγορίας Α΄ και Β΄ και κατά 30% στην παραγωγή γραπτού κειμένου.
IB. Ερευνητικές δημιουργικές δραστηριότητες
Κάθε τμήμα ή ομάδα υποβάλλει προς αξιολόγηση ομαδικό Φάκελο της Ερευνητικής Δημιουργικής Δρα-
στηριότητας της. Η υποβολή του Φακέλου γίνεται με την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων της ομάδας στο τέλος του 1ου και 2ου τετραμήνου και μετά τη δημόσια παρουσίαση τους.
Ο Φάκελος περιλαμβάνει:
(α) έκθεση σχετικά με το θέμα της δραστηριότητας, τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και τα συμπεράσματα της, (β) ένα σχετικό με το θέμα και τα συμπεράσματα τους τέχνημα (αφίσα, ιστοσελίδα, βίντεο, πόστερ, φυλλάδιο, κατασκευή, κ.λπ.) και (γ) ό,τι άλλο συμπληρωματικό υλικό σχετικό με την όλη εργασία τους κρίνουν τα μέλη της ομάδας.
Τα κριτήρια αξιολόγησης του ερευνητικού δημιουργικού έργου των μαθητών/-τριών περιλαμβάνουν:
(α)τις διαδικασίες προγραμματισμού και υλοποίησης της δραστηριότητας,
(β) το περιεχόμενο της ερευνητικής δημιουργικής δραστηριότητας, (γ) τη γλώσσα και τη
δομή της έκθεσης
και (δ) τον τρόπο της δημόσιας παρουσίασης της ομαδικής εργασίας.
Το α αξιολογείται με30 μονάδες, το β με 40 μονάδες, ενώ τα γ και δ με 15 μονάδες το καθένα. Για την καλύτερη ανατροφοδότηση των μαθητών/-τριών με βάση τα ανωτέρω κριτήρια δύναται συμπληρωματικά να χρησιμοποιείται από τον/την εκπαιδευτικό και κλίμακα διαβαθμισμένων κριτηρίων.
Η αξιολόγηση του ομαδικού έργου γίνεται με βάση τον ομαδικό Φάκελο της Ερευνητικής Δημιουργικής Δραστηριότητας. Με σημείο εκκίνησης τον βαθμό της ομαδικής εργασίας γίνεται και η βαθμολόγηση των μελών της ομάδας. Στη διαδικασία αυτή συνεκτιμώνται στοιχεία όπως το προσωπικό ημερολόγιο, όπου αυτό τηρείται, ο ατομικός φάκελος των μελών (ο οποίος θα περιλαμβάνεικαι την ατομική περιγραφική αποτίμηση της προσωπικής συμμετοχής που καταθέτει κάθε μαθητής/-ήτρια) και γενικότερα η συμβολή κάθε μέλους.
Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής/-ήτρια δεν προάγεται στην επόμενη τάξη και δεν έχει προβιβάσιμο βαθμό στην Ερευνητική Δημιουργική Δραστηριότητα, ο/η επιβλέπων/-ουσα εκπαιδευτικός ορίζει ένα τμήμα της Ερευνητικής Δημιουργικής Δραστηριότητας που κρίνει ότι πρέπει να επεξεργαστεί εκ νέου. Κατά τη διαδικασία επανεξέτασης τον Ιούνιο, ο μαθητής/η μαθήτρια υποβάλλει την εργασία του/της μαζί με τον ατομικό φάκελο προς επαναξιολόγηση.
Δευτέρα 26 Αυγούστου 2019
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕ06 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΦΟΡΜΑ ΔΗΛΩΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ / ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ.
Ελάτε να σχεδιάσουμε μαζί τις μελλοντικές μας ςπιμορφωτικές συναντήσεις. Δηλώστε τις προτιμήσεις σας σχετικά με την θεματολογία των επιμορφωτικών μας συναντήσεων ή προσθέστε ένα δικό σας θέμα.
Ελάτε να σχεδιάσουμε μαζί τις μελλοντικές μας ςπιμορφωτικές συναντήσεις. Δηλώστε τις προτιμήσεις σας σχετικά με την θεματολογία των επιμορφωτικών μας συναντήσεων ή προσθέστε ένα δικό σας θέμα.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)