Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2019

Η κοινωνική ανισότητα στην εκπαίδευση

Η κοινωνική ανισότητα στην εκπαίδευση
O. Σαρρή, Κ. Μακατσά
  • July 2008

  • Conference: 11th International Conference on Intercultural Education-Immigration and Greek as a Second or Foreign Language, "Multicultural Education Centre, University of Patras
  • At: Patra, Greece

    Περίληψη
    Η κακή σχολική επίδοση μπορεί να ερμηνευθεί ως συνέπεια της κοινωνικής ανισότητας και της αναπαραγωγής της από το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς, όπως υποστηρίζεται στην σχετική βιβλιογραφία. Αυτό αποδεικνύεται εν μέρει από την έρευνα που ακολουθεί, η οποία διερευνά μία πλευρά του θέματος: τις αιτίες χαμηλής σχολικής επίδοσης των «πολιτισμικά διαφορετικών» μαθητών .

    Summary
    Low academic performance can be interpreted as a consequence of social discrimination and its reproduction by school and educators, as it is shown in the relevant bibliography. Τhis is partly demonstrated by the case study that follows, which investigates one aspect of the topic: the reasons for low academic performance of “culturally diverse” students.
    …………………………………………………………………………
     Η πρώτη εκ των συγγραφέων κ. Κ. Μακατσά εξεπόνησε το θεωρητικό μέρος της παρουσιαζόμενης εργασίας. Η δεύτερη εκ των συγγραφέων κ. Ο. Σαρρή εξεπόνησε την έρευνα πεδίου που παρουσιάζεται στην ίδια εργασία.



Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2019

Επιμόρφωση των Ambassadors T4E 1&2 Νοεμβρίου 2019


Στον φιλόξενο χώρο του Πανεπιστημίου Πειραιώς πραγματοποιήθηκε η επιμόρφωση των Ambassadors T4Europe. 

Τέσσερις Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοπονήσσου συμμετείχαν στην πρώτη αυτή συνάντηση των Ambassadors: Νικόλαος Χριστόπουλος ΠΕ01, Ευστρατία Λιακοπούλου ΠΕ86, Γεωργία Καρούντζου ΠΕ70 και Ουρανία Σαρρή ΠΕ06.

Το Τ4Europe έχει πλέον ενταχθεί στο Erasmus+  Δράση KA3 με τον τίτλο Teachers4Europe: setting an Agora for Democratic Culture αποκτώντας έτσι νέες διαστάσεις και προοπτικές.

Οι εξαιρετικές συμμετοχές στην συνάντηση αυτή προσθέτουν ακόμη μεγαλύτερα αξία στο πρόγραμμα αλλά και αυξάνουν την ευθύνη όλων των συμμετεχόντων ως προς την επιτυχία του.  

Εκτός από την Ακαδημαϊκή Συντονίστρια του Προγράμματος κα Φωτεινή Ασδεράκη,  Αν. Καθηγήτρια, Έδρα Jean Monnet, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, που μίλησε για την Ευρωπαϊκή Ένωση, αξίες, θεσμικό σύστημα και δημοκρατία,  είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ομιλητές όπως: 
 Πέτρος Λιάκουρας, Καθηγητής, Αν. Πρόεδρος, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, Μέλος της Επιστημονικής Ομάδας του προγράμματος,
 Άρης Περουλάκης, τ. στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Λεωνίδας Αντωνακόπουλος, τ. στέλεχος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με εισηγήσεις για τις  Σύγχρονες εξελίξεις στην ΕΕ και τον ρόλο της Ελλάδας,
 η Δρ. Σοφία Παπαδημητρίου, Προϊσταμένη Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων μας μίλησε για Τα ευρωπαϊκά πλαίσια DigComp2.0 - DigCompEdu: Ψηφιακές δεξιότητες για τον ενεργό πολίτη
Η Κα. Τόνια Παπατριανταφύλλου,  Συντονίστρια του ΥΠΑΙΘ για το Erasmus+ KA3 "T4E", Γραμματεία Γενικής Δ/νσης Διεθνών, Ευρωπαϊκών Θεμάτων, Παιδείας Ομογενών & Διαπολιτισμικής Εκπ/σης - Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και η Κα.
Βέρα Δηλάρη, Msc, Επιστημονικός Συνεργάτης του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Έρευνας, Ανάπτυξης και Διαπανεπιστημιακής Συνεργασίας μας μίλησαν για τους  Στόχους  Βιώσιμης Ανάπτυξης ως μέσο για την καλλιέργεια του παγκόσμιου πολίτη.
Ο Καθηγητής Παναγιώτης Γρηγορίου από το Τμήμα Κοινωνιολογίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Έδρα Jean Monnet, Μέλος της Επιστημονικής Ομάδας του προγράμματος πραγματοποίησε εισήγηση με θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Δημοκρατία στην Ευρωπαϊκή Ένωση».
Ο Παναγιώτης Πασσάς Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Διεθνών, Ευρωπαϊκών Θεμάτων, Παιδείας Ομογενών & Διαπολιτισμικής Εκπ/σης, ΥΠΑΙΘ μίλησε για τον ρόλο του ΥΠΑΙΘ στην υλοποίηση του Erasmus+ KA3, Teachers4Europe - Σύμπραξη Εκπαιδευτικών Δικτύων - Βιωσιμότητα του Έργου".

Πρεσβευτές του προγράμματος και εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν τα προηγούμενα χρόνια παρουσίασαν δείγματα των έργων που πραγματοποιήθηκαν από τους μαθητές. Ακόμη, είχαμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε σε βιωματικά εργαστήρια.

Στον υπέροχο χώρο του Ιδρύματος Λασκαρίδη παρεβρέθηκε για να χαιρετίσει την εκδήλωση η  Σοφία Ζαχαράκη,  Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων,  ο Άγγελος Κότιος, Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, ο Αριστοτέλης Τζιαμπίρης, Πρόεδρος του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Πανεπιστημίου Πειραιώς, ο Γεώργιος Μοσχόβης, Αναπληρωτής Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, ο Ιωάννης Μανώλης, Στέλεχος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της UNESCO και η Σίσσυ Αλιγιζάκη, Αντιδήμαρχος Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Σχολικών Κτιρίων Δήμου Πειραιά.

Οι δράσεις του προγράμματος αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιανουάριο 2020.

Ίδρυμα Λασκαρίδη 
Η Υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη χαιρετίζει την εκδήλωση.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ CLIL



Στα μαθήματα που μας έστειλε η συνάδελφος Κωνσταντίνα Ζαβαλάρη (Γυμνάσιο Λουτρακίου Κορινθίας) συναντιούνται η Αστρονομία, η μυθολογία και το μάθημα των Αγγλικών. 

Πώς συνδέονται όλα αυτά; 

Με την μεθοδολογία CLIL
Οι συνάδελφοι Β/θμιας Κορινθίας θα θυμούνται την παρουσίαση της κας Ζαβαλάρη στις περσινές μας επιμορφωτικές συναντήσεις.

 Όπως βλέπετε από τα λογότυπα, τα μαθήματα αυτά αποτελούν μέρος των δράσεων που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του έργου ERASMUS+ , ΚΑ2 με τίτλο CLIL threads and trends in the solar-system.



 Ευχαριστούμε την Κωνσταντίνα για το υλικό!






Μπαίνουμε στο πνεύμα του ERASMUS+!

Source


Ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος θα είναι μήνες προετοιμασίας για όσες και όσους θέλουν να υποβάλουν αίτηση στις δράσεις του ERASMUS+. Αυτοί που έχουν ήδη εμπειρία μπορούν να μας βοηθήσουν με τα δύσκολα σημεία της διαδικασίας, ένα από τα οποία είναι και η «ώθηση» που χρειάζεται για να ξεκινήσουμε (όπως να ξεπεράσουμε τα personal inhibitions, να αποδομήσουμε τις πρακτικές δυσκολίες  που μας αποθαρρύνουν).

Βασικά, χρειάζεται να ενημερωθούμε.

Εν αναμονή της εκδήλωσης του ΙΚΥ στην περιφέρεια Πελοπονήσσου, για την οποία γίνεται προσπάθεια να υπάρξει συνεργασία με το ΠΕ.Κ.Ε.Σ., θα υπάρξουν και κάποιες επι μέρους δράσεις για ενημέρωση ανά νομό, εξετάζεται ακόμη από την ομάδα Μπαίνουμε στο πνεύμα του ERASMUS του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και η πιθανότητα διεξαγωγής workshop για όσους θα χρειαστούν βοήθεια στην συγγραφή της αίτησης.
 
Για την δράση ΚΑ1, την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του προγράμματος δηλαδή, αυτό που θα σας πρότεινα να κάνετε, αν δεν το έχετε κάνει ήδη, είναι να συζητήσετε με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου σας  για να δείτε αν υπάρχει έστω άλλος ένας που να επιθυμεί να συμμετάσχει, οπότε μπορεί το σχολείο να υποβάλει την αίτηση. Εσείς θα αποφασίσετε σε ποιο πρόγραμμα θέλετε να συμμετάσχετε, ανάλογα με τις ανάγκες σας ή/και τις ανάγκες της σχολικής μονάδας. Αυτά  τα επιχειρήματα θα κάνουν ισχυρή την αίτηση με πιθανότητες για έγκριση.

 Όπως σας έχω ενημερώσει και στο παρελθόν, στον ιστότοπο https://www.schooleducationgateway.eu/el/pub/teacher_academy/catalogue.cfm?fbclid=IwAR2-xApEkcrm85-vwZ6DIIpSqenmaV8z8eClGYLKZvuKUE2yKzbvn_hO7OM
θα βρείτε τον κατάλογο μαθημάτων, ημερομηνίες , χώρα κτλ.

Αν χρειαστείτε βοήθεια γενικότερα, επικοινωνήστε με τον/την Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την Παιδαγωγική Ευθύνη της σχολικής μονάδας και αυτός/ή θα ενημερώσει με την σειρά του την ομάδα ERASMUS  του ΠΕ.Κ.Ε.Σ.  (στην οποια είμαι μέλος κι εγώ), για να βρούμε τον καλύτερο τρόπο να βοηθήσουμε.

Για τον δικό μας κλάδο, ξεκινάμε από την Αργολίδα, με ημερίδα για την Α/θμια στην οποία θα αφιερώσουμε αρκετό χρόνο στο ERASMUS+ αλλά και στο eTwinning. Τις επόμενες μέρες θα ανακοινώσω τις ημερομηνίες για την ημερίδα της Α/θμιας στην Αργολίδα και έπεται η συνάντηση τη Β/θμιας μέσα στον Νοέμβριο.

Αυτό που μπορείτε να κάνετε τώρα: Η συνάδελφος Δέσποινα Χατζηγεωργίου που θα συμμετάσχει στην ημερίδα της Αργολίδας, μας υπενθυμίζει ότι τρέχει ήδη το course  Erasmus+ Funding Opportunities for Schools - 2019 Edition   στην πλατφόρμα Schoolgateway που μπορείτε να παρακολουθήσετε διαδικτυακά. Επίσης τρέχουν τα μαθήματα στον σύνδεσμο https://www.europeanschoolnetacademy.eu/courses
Δείτε ποια σας ενδιαφέρουν, ποια τρέχουν τώρα και ποια αρχίζουν τους επόμενους μήνες.

Για περισσότερες δράσεις ERASMUS+ και σε άλλους νομούς (όπου υπάρχει ζήτηση για ενημέρωση στο συγκεκριμένο θέμα, σύμφωνα με τις επιμορφωτικές ανάγκες που έχετε δηλώσει στην σχετική φόρμα)  θα σας ενημερώσω εκ νέου.

Stay Tuned!