Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021

Πρόσκληση συμμετοχής εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών σε online έρευνα του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σύγχρονων Γλωσσών με θέμα “Language education in Europe: The impact of Covid-19”

 


Tο Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών είναι οργανισμός του Συμβουλίου της Ευρώπης (Council of Europe), ο οποίος μελετά, σχεδιάζει και προτείνει στα κράτη μέλη του μέτρα για την ενίσχυση και τη βελτίωση της διδασκαλίας των γλωσσών, με βάση τις αρχές του ανωτέρω Οργανισμού και σε συνεργασία με την αρμόδια μονάδα γλωσσικής πολιτικής, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και άλλους διεθνείς Οργανισμούς (Ο.Ο.Σ.Α., ΟΥΝΕΣΚΟ, κ.ά.).

Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στα οκτώ ιδρυτικά κράτη-μέλη του.

Το Υπουργείο Παιδείας επανεντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών τον Μάρτιο του 2015, λίγο πριν την έναρξη του τετραετούς προγράμματος, με τίτλο “Languages at the heart of learning 2016-2019” και έκτοτε συμμετέχει πλήρως σε όλες τις δραστηριότητές του.

Το τρέχον τετραετές Πρόγραμμα για την περίοδο 2020-2023, φέρει τον τίτλο “Inspiring innovation in language education: changing contexts, evolving competences” και περιλαμβάνει επιμέρους θεματικές ενότητες.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν περαιτέρω μέσω του ακόλουθου συνδέσμου:

https://www.ecml.at/ECML-Programme/Programme-Overview/tabid/155/language/en-GB/Default.aspx

Το έτος 2020, λόγω της πανδημίας Covid-19, σηματοδότησε την έναρξη μιας νέας εποχής για τον πλανήτη, επηρεάζοντας τις περισσότερες ανθρώπινες δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης και της εκπαίδευσης. Οι ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η χώρα μας, έλαβαν μέτρα για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Στην πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση χρειάστηκε να προσαρμοστεί και η διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων.

Με αφορμή τις νέες συνθήκες εκπαίδευσης, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών, σε συνεργασία με το Professional Network Forum, διεξάγει online πανευρωπαϊκή έρευνα, με θέμα “Language education in Europe: The impact of Covid-19”, με σκοπό τη συγκέντρωση πληροφοριών και την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν ξένες γλώσσες σε διάφορες χώρες της Ευρώπης αντιμετώπισαν και εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν την πρόκληση.

Η έρευνα στοχεύει στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για ενδεχόμενη μελλοντική χρήση.

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα συζητηθούν κατά τη διάρκεια Συμποσίου που θα πραγματοποιηθεί το προσεχές διάστημα και πρόκειται να δημοσιευτούν.

 Στο πλαίσιο της συμμετοχής του Υ.ΠΑΙ.Θ. στις δράσεις του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σύγχρονων Γλωσσών, καλούνται οι αποδέκτες του παρόντος εγγράφου να ενημερώσουν άμεσα σχετικά με την έρευνα όλο το διδακτικό προσωπικό ξένων γλωσσών αρμοδιότητάς τους ώστε να συμμετάσχει σε αυτήν, μέσω του κάτωθι συνδέσμου: https://languageeducationandcovid.questionpro.com

Η συμμετοχή στην online έρευνα είναι δυνατή έως 28 Φεβρουαρίου 2021.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021

«ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΖΙΚΟΥ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (MOOC) ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ-«ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΨΗΦΙΑΚΑ- ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΨΗΦΙΑΚΑ» ΓΙΑ Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

 


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο, τον υπεύθυνο φορέα της ΕΕ για τη μεταφορά τεχνογνωσίας και καινοτομίας στην εκπαίδευση, σχεδίασαν το δεύτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μαθαίνουμε Ψηφιακά - Διδάσκουμε Ψηφιακά» που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σε συνέχεια του επιτυχημένου προγράμματος για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στόχος του νέου MOOC είναι η παιδαγωγικά αποτελεσματική αξιοποίηση της τεχνολογίας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μάθησης ώστε οι μελλοντικoί πολίτες να είναι εφοδιασμένοι με τις απαραίτητες ικανότητες για την προσωπική και επαγγελματική τους ολοκλήρωση και κοινωνική ευημερία.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι εκπαιδευτικοί θα είναι πιο εξοικειωμένοι με τις αποκαλούμενες 4Cs δεξιότητες: της Συνεργασίας (Collaboration), της Επικοινωνίας (Communication), της Κριτικής Σκέψης (Critical Thinking) και της Δημιουργικότητας (Creativity), και περισσότερο σε θέση να διαμορφώνουν εκπαιδευτικές εμπειρίες που αξιοποιούν σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία. Το πρόγραμμα είναι εναρμονισμένο με τους εκπαιδευτικούς στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων της Πλατφόρμας 21+.
Συγχρόνως, στους μαθησιακούς στόχους του προγράμματος εντάσσεται η ανάπτυξη επιπλέον σύγχρονων δεξιοτήτων, όπως η επίλυση προβλημάτων, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα, η πρωτοβουλία, η κατανόηση και συνολικά, ο ψηφιακός και τεχνολογικός εγγραμματισμός.


ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Το πρόγραμμα απευθύνεται πρωτίστως στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όλων των ειδικοτήτων. Μπορούν όμως να εγγραφούν και εκπαιδευτικοί άλλων βαθμίδων, αλλά και ερευνητές, φοιτητές, σπουδαστές, και όλοι όσοι ενδιαφέρονται για την παιδαγωγική αξιοποίηση της τεχνολογίας.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
• Τα 4Cs (Συνεργασία, Επικοινωνία, Κριτική Σκέψη, Δημιουργικότητα)
• Πώς η ψηφιακή τεχνολογία υποστηρίζει την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων μάθησης
• Ο ρόλος της ψηφιακής τεχνολογίας στην καινοτόμο διδασκαλία και μάθηση
• Η αυτοαξιολόγηση της παιδαγωγικής ικανότητας
• Η δημιουργία καινοτόμου σχεδίου μαθήματος

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
• Έναρξη: 8.3.2021
• Διάρκεια: 6,5 εβδομάδες (30 ώρες)
• Ενότητες μαθημάτων: 5 (1 εβδομάδα ανά ενότητα + 1,5 επιπλέον εβδομάδα στο τέλος). Περιλαμβάνονται επιπρόσθετες συμμετοχικές δραστηριότητες.
• Παρέχεται πιστοποιητικό παρακολούθησης
Περισσότερες λεπτομέρειες: https://mooc.edu.gr 

ΕΓΓΡΑΦΗ