Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2020

Call for teacher coordinators: Primary English teachers needed for 2 Pilot Actions (DEADLINE!)

 




1. 

ARETE Pilot 1 call for teacher coordinators:

European Schoolnet is recruiting 2 primary school English teachers or Special Needs Assistants of pupils in the 4th-6th grade of primary school (aged between 9 and 12 years old in January 2021). The selectees must be active in schools where English is the main teaching language from EU and H2020 associated countries. Their aim will be to coordinate the teachers participating in the ARETE Pilot 1 activities and to participate in this pilot themselves. The ARETE Pilot 1 studies the effects of implementing WordsWorthLearning’s interactive augmented reality (WWL-AR) solutions for teaching and learning English language literacy, with primary school students typically underperforming in English language literacy tests.

·         The call will close on 23 October 2020

·         More information and link to applyhttps://www.areteproject.eu/newsevents/body,514766,en.html

·         Share the promotional package with your communications colleagues: https://drive.google.com/.../1GCXJcm7Knl3woGQOgIR.../view...

2. 

ARETE Pilot 2 call for teacher coordinators:

European Schoolnet is recruiting 8 primary school teachers (pupils of 4th grade – aged 8-11 in September 2021). Their goal will be to coordinate, in their country, the teachers participating in piloting of interactive augmented reality (AR) solutions for geometry and geography provided by CleverBooks (ARETE Pilot 2), and to participate in the pilot themselves. 8 primary school teacher coordinators will be recruited from the following countries (one teacher per country): Greece, Italy, Malta, Poland, Portugal, Romania, Serbia/Croatia/North Macedonia, Spain.

·         The call will close on 23 October 2020

·         More information and link to apply: https://www.areteproject.eu/newsevents/body,514767,en.html

·         Share the promotional package with your communications colleagues: https://drive.google.com/.../10yQnlVZZ.../view...

 

 

DRIVE.GOOGLE.COM

ARETE-Pilot-2-Promo-Pack.docx

READ MORE...

Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2020

Επιμορφωτικό σεμινάριο εξ’ αποστάσεως (webinar) με θέμα «Δραστήριοι Μαθητές – Ενεργοί Πολίτες την Εποχή της Δικτύωσης» (Active Learners - Active Citizens in the Networked Age)

 


Επιμορφωτικό σεμινάριο εξ’ αποστάσεως (webinar) με θέμα «Δραστήριοι Μαθητές – Ενεργοί Πολίτες την Εποχή της Δικτύωσης» (Active Learners - Active Citizens in the Networked Age)

Ο Τομέας Αμερικανικής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Αμερικανικών Σπουδών (Hellenic Association for American Studies - HELAAS) προγραμματίζει επιμορφωτικό σεμινάριο εξ’ αποστάσεως (webinar) με θέμα: 

«Δραστήριοι Μαθητές – Ενεργοί Πολίτες την Εποχή της Δικτύωσης» (Active Learners - Active Citizens in the Networked Age)

 Το ηλεκτρονικό σεμινάριο στοχεύει να διερευνήσει και να προτείνει μεθόδους κοινωνικής αφύπνισης των νέων μέσω της σύζευξης της Αμερικανικής λογοτεχνικής και πολιτισμικής παραγωγής και των Νέων Τεχνολογιών. Ιδιαίτερα, την εποχή του αποκλεισμού λόγω πανδημικών φαινομένων, όπως ο COVID-19, και της κοινωνικής δικτύωσης, έμφαση θα δοθεί στους τρόπους με τους οποίους οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να παραμείνουν δραστήρια μέλη των μαθητικών κοινοτήτων τους. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογήσουν διαφορετικά δείγματα της σύγχρονης Αμερικανικής κουλτούρας και θα αξιοποιήσουν νέες μεθόδους και εργαλεία με στόχο την ανάπτυξη της φωνής των μαθητών και της κριτικής τους σκέψης μέσα από ευκαιρίες συμμετοχικής μάθησης. 

Το ηλεκτρονικό σεμινάριο απευθύνεται σε καθηγητές/καθηγήτριες ΠΕ06 (Αγγλικής Γλώσσας). Θα διεξαχθεί στις 23 Οκτωβρίου 2020 από τις 14:00 έως τις 14:45 στην Αγγλική. 

Διεξαγωγή σεμιναρίου: Δρ. Δέσποινα Φελέκη, Μεταδιδάκτορας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (Α.Π.Θ.), Εκπαιδευτικός ΠΕ06. 

Για να δηλώσετε εγγραφή πατήστε εδώ.

Δηλώσεις συμμετοχής θα γίνουν δεκτές έως τις 14:00, Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2020. 

Το ηλεκτρονικό σεμινάριο πραγματοποιείται μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας ΖΟΟΜ χωρίς κόστος συμμετοχής.

 Ο σύνδεσμος για τη σύνδεση στο χώρο θα αποσταλεί μία μέρα πριν το σεμινάριο, μετά την ολοκλήρωση της περιόδου των εγγραφών. 

Ευελπιστούμε με τον τρόπο αυτό να συνεχίσουμε τη δημιουργική συνεργασία ανάμεσα στην Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (Α.Π.Θ.) και την Ελληνική Εταιρεία Αμερικανικών Σπουδών (HELAAS).

 Για τις δράσεις του HELAAS μπορείτε να επισκεφθείτε τον ιστότοπο: http://helaas.enl.auth.gr/

Υπεύθυνες για τη διοργάνωση του σεμιναρίου: 

Δέσποινα Φελέκη Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια Α.Π.Θ. Τατιανή Ραπατζίκου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Α.Π.Θ. 

Για περισσότερες πληροφορίες για το σεμινάριο επικοινωνείτε με τη Δέσποινα Φελέκη, dfeleki@enl.auth.gr

 ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΘΑ ΑΠΟΣΤΑΛΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ. 

«Διεξαγωγή εξ αποστάσεως ενημερωτικής-επιμορφωτικής συνάντησης για αναπληρώτριες/ές εκπαιδευτικούς ΠΕ06 (Αγγλικών) μηδενικής/μικρής προϋπηρεσίας»

 


Σας γνωστοποιούμε ότι η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ06 του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου, Ουρανία Σαρρή έχει προγραμματίσει τη διεξαγωγή εξ αποστάσεως ενημερωτικής-επιμορφωτικής συνάντησης για τις/τους αναπληρώτριες/ές εκπαιδευτικούς ΠΕ06 μηδενικής/μικρής προϋπηρεσίας (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) με θέμα: 

«Η διδασκαλία των Αγγλικών στο σχολείο». 

Η εξ αποστάσεως ενημερωτική συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την 

Τετάρτη 21-10-20 και ώρες 6:00 – 8:00 μ.μ. στον σύνδεσμο: 

https://minedu-primary.webex.com/meet/raniasarri

Για την καλύτερη οργάνωση της εν λόγω συνάντησης παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους στο ειδικό έγγραφο ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο: 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdzF4Uq6qG3kw92AKFk5ydTKlXgLLZjxWdL-_RD7bOa6keEQ/viewform 

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην ενημερωτική συνάντηση είναι προαιρετική. 


Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2020

Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων Ξένων Γλωσσών - Αγγλικών στα ΓΕΛ 2020-21


 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΗΜΕΡΗΣΙΟ & ΕΣΠΕΡΙΝΟ) ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021

Για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας στο ΓΕΛ (Ημερήσιο και Εσπερινό) λαμβάνονται υπόψη τα ισχύοντα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών (ΑΠΣ Αγγλικής: ΥΑ 8212/Γ2/07-02-2002, ΦΕΚ Β΄/131, ΑΠΣ Γαλλικής: ΥΑ 2896/Γ2/16-08-2000, ΦΕΚ Β΄/1082, ΑΠΣ Γερμανικής: ΠΔ 262/1997, ΦΕΚ Α΄/189), τα αντίστοιχα εγχειρίδια/φάκελοι υλικού, καθώς και άλλες πηγές σχετικού εγκεκριμένου εκπαιδευτικού υλικού. 
Συγκεκριμένα, ο/η εκπαιδευτικός καλείται: 
(α) να λάβει υπόψη τα ΑΠΣ της Αγγλικής, της Γαλλικής και της Γερμανικής γλώσσας του Γενικού Λυκείου (καθώς και το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών Ξένων Γλωσσών για την υποχρεωτική εκπαίδευση - ΕΠΣ-ξγ), το επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών/μαθητριών του και τις μαθησιακές τους ανάγκες. Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας πρέπει να δίνεται έμφαση στην επικοινωνιακή προσέγγιση, στη λειτουργική χρήση της γλώσσας και στην κοινωνικοπολιτισμική της διάσταση, 
(β) να εμπλουτίσει το περιεχόμενο της διδασκαλίας του/της και με διδακτικό υλικό που θα παραγάγει ο/η ίδιος/ίδια, λαμβάνοντας υπόψη και τα παραδείγματα που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών (https://www.iep.edu.gr/moodle/login/index.php), 
(γ) να προσαρμόσει και να εμπλουτίσει τις δραστηριότητες του διδακτικού του υλικού, αξιοποιώντας και το ψηφιακό υλικό που είναι διαθέσιμο στο ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ (http://photodentro.edu.gr/) και στην πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ (http://aesop.iep.edu.gr/)

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Για τη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας στα ημερήσια και εσπερινά ΓΕΛ διανέμονται οι 
Φάκελοι Υλικού: 
  • Αγγλικά Γενικού Λυκείου 1 για την Α΄ ΓΕΛ
  •  Αγγλικά Γενικού Λυκείου 2 για τη Β΄ και Γ΄ ΓΕΛ 

ΔΙΔΑΚΤΕΑ-ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ Α΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ:
  1.  Αγγλικά Γενικού Λυκείου 1 (Ενότητες 2-8) 
  2. Β΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ: Αγγλικά Γενικού Λυκείου 2 (Ενότητες 1-5) 
  3. Γ΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ: Αγγλικά Γενικού Λυκείου 2 (Ενότητες 6-9)
Κατά τη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας πρέπει να δίνεται έμφαση στην επικοινωνιακή προσέγγιση, στη λειτουργική χρήση της γλώσσας και στην κοινωνικοπολιτισμική της διάσταση, λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών/μαθητριών, τις μαθησιακές τους ανάγκες, καθώς και τις γνώσεις και επικοινωνιακές δεξιότητες που απέκτησαν στην προηγούμενη βαθμίδα ή τάξη. 
Για τον σκοπό αυτό ενδείκνυται και η αξιοποίηση άλλων πηγών διδακτικού υλικού, όπως: 
  • το ψηφιακό υλικό που εκπονήθηκε στο πλαίσιο της Δράσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών1 (https://www.iep.edu.gr/moodle/login/index.php)
  • το ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ (http://photodentro.edu.gr/) και η πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ (http://aesop.iep.edu.gr/), καθώς και 
  • άλλου κατάλληλου εκπαιδευτικό υλικό από το διαδίκτυο.

Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Ξένης Γλώσσας στο Γυμνάσιο

 ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ 

Η διδασκαλία της Ξένης Γλώσσας στο Γυμνάσιο βασίζεται στο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες (ΕΠΣ-ξγ) στην υποχρεωτική εκπαίδευση (ΦΕΚ 2871/Β/09-09-2016), στα ισχύοντα διδακτικά εγχειρίδια, καθώς και σε άλλες πηγές σχετικού εγκεκριμένου εκπαιδευτικού υλικού. Σύμφωνα με το ΕΠΣ-ξγ, η γλωσσική ύλη που πρέπει να διδαχθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες κάθε τάξης (π.χ. τα γραμματικά και λεξιλογικά στοιχεία) οργανώνεται και προσδιορίζεται βάσει επικοινωνιακών γλωσσικών δεξιοτήτων που αναμένεται να κατακτήσουν οι μαθητές/μαθήτριες ανά επίπεδο γλωσσομάθειας. Για τον λόγο αυτό στο ΕΠΣ-ξγ περιλαμβάνονται γενικοί και επιμέρους δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας ανά επίπεδο γλωσσομάθειας, σύμφωνα με την εξάβαθμη κλίμακα του Συμβουλίου της Ευρώπης (ΣτΕ).

Το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών (ΕΠΣ-ξγ), ως Πρόγραμμα Σπουδών και όχι Αναλυτικό Πρόγραμμα, προσδιορίζει τους γενικούς και επιμέρους δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας από το επίπεδο Α1 (στοιχειώδης γνώση) μέχρι και το επίπεδο Β2 (καλή γνώση της γλώσσας). Σε αυτό το πλαίσιο, ο/η εκπαιδευτικός καλείται: 
(α) να σχεδιάσει το αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματός του/της για την κάθε τάξη, με βάση τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών/μαθητριών του/της,
 (β) να εμπλουτίσει το περιεχόμενο της διδασκαλίας του/της με διδακτικό υλικό που θα παραγάγει ο/η ίδιος/ίδια, λαμβάνοντας υπόψη και τα παραδείγματα που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών1 (https://www.iep.edu.gr/moodle/login/index.php)
 (γ) να προσαρμόσει και να εμπλουτίσει τις δραστηριότητες του διδακτικού του υλικού, αξιοποιώντας το ψηφιακό υλικό που είναι διαθέσιμο στο ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ (http://photodentro.edu.gr/) και στην πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ (http://aesop.iep.edu.gr/)

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ Α, Β, Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στο Γυμνάσιο διανέμονται τα εξής διδακτικά πακέτα: 
  •  Think Teen! 1st Grade of Junior High School -Student’s Book & Workbook – Αρχάριοι *
  •   Think Teen! 1st Grade of Junior High School -Student’s Book & Workbook – Προχωρημένοι * 
  • Think Teen! 2nd Grade of Junior High School - Student’s Book/ Workbook – Αρχάριοι * 
  • Think Teen! 2nd Grade of Junior High School - Student’s Book/ Workbook – Προχωρημένοι * 
  • Think Teen! 3rd Grade of Junior High School - Student’s Book & Workbook *

Oι εκπαιδευτικοί επιλέγουν ανάμεσα στις δύο σειρές (Αρχαρίων ή Προχωρημένων) σύμφωνα με το επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών/-τριών του τμήματος. Επισημαίνεται ότι στα τμήματα της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου που δεν χωρίζονται σε επίπεδα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία, διδάσκονται τα διδακτικά πακέτα «Προχωρημένων».
 Προκειμένου να σχεδιαστεί η διδασκαλία σύμφωνα με το επίπεδο των γνώσεων των μαθητών και μαθητριών κάθε τμήματος, προτείνεται η διενέργεια διαγνωστικής δοκιμασίας στην αγγλική γλώσσα. Στο τέλος της Γ΄ Γυμνασίου, οι μαθητές/μαθήτριες αναμένεται να έχουν κατακτήσει επίπεδο γλωσσομάθειας τουλάχιστον Β1, και να είναι σε θέση: 
  • να κατανοούν και να παράγουν απλά δομημένα και σαφή κείμενα σχετικά με προσωπικά τους ενδιαφέροντα, όπως το σχολείο, ο ελεύθερος χρόνος, οι κοινωνικές σχέσεις, κλπ., 
  • να αφηγούνται γεγονότα, να περιγράφουν εμπειρίες και προσωπικά σχέδια και να διατυπώνουν προσωπικές απόψεις, 
  • να συμμετέχουν, χρησιμοποιώντας την ξένη γλώσσα, σε καθημερινές περιστάσεις διαπροσωπικής επικοινωνίας, 
  • να παράγουν σύντομα και απλά δομημένα μηνύματα (στον γραπτό και τον προφορικό λόγο) στην ξένη γλώσσα, έχοντας ως ερέθισμα γραπτά κείμενα στην Ελληνική, ή και αντίστροφα.